Skuggning, olika motiv









bild 1: Föreställer en Espresso Housa mugg. Jag ställde den framför mig och försökte först rita av själva formen på den. Jag la där efter på skuggningen, det tog dock rätt lång tid då jag inte kunde bestämma mig om jag var nöjd eller inte. Det var några skuggor som var svårare att få fram än andra.
bild 2: Bilden ska föreställa ett suddigum från bildsalen. Det ganska svårt att få suddigummet att se 3Demisionellt ut med hjälp av linjernas vinkel. Men jag tyckte ändå att jag lyckades ganska bra.
bild 3: Jag målade helt utifrån fantasin. Först satt jag bara och kladdade/skissade högra ögat utan någon skugga alls. Jag tyckte sedan att det blev bra och ritade då det vänstra ögat samt skuggorna och ögonbrynen. Jag tycker personligen att dem blev rätt bra.
bild 4: Ska föreställa ett träd, här använder jag mig av en annan slags skuggning, rutat. Det var dock en aning svårare än de tidigare teckningarna då man var tvungen att tänka lite mer.

Bilderna blev väldigt suddiga, är bättre i verkligheten. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0